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英 옥시 본사 홈페이지 사과…피해자들 항의방문 출국

생활경제

    英 옥시 본사 홈페이지 사과…피해자들 항의방문 출국

    (사진=레킷벤키저 홈페이지 캡처)

     

    옥시레킷벤키저(RB코리아)의 영국 본사인 레킷벤키저(RB)가 홈페이지를 통해 한국의 가습기 살균제 피해 책임을 인정하고 사과 의사를 밝혔다.

    레킷벤키저는 지난 3일 자사 홈페이지에 올린 글(www.rb.com)에서 "옥시 RB와 RB는 이 제품으로 인한 모든 희생자에게 진심으로 사과를 전한다"며 "희생자와 그 가족들을 위해 옳은 일을 할 준비가 돼 있다는 점을 밝힌다"고 밝혔다.

    이어 "이 제품이 일으킨 문제에 대한 책임을 전적으로 수용한다"며 "이미 발생한 피해에 대해선 복구할 수 없지만 우리가 할 수 있는 일은 다하겠다는 입장"이라고 전했다.

    그러면서 피해자들을 위한 보상 기금을 마련하고, 가습기 살균제에 영향을 받았다고 생각하는 모든 이들을 위한 인도적 기금을 마련하겠다고 재차 강조했다. 마지막으로 자신들이 제품의 안전성을 위해 여러 중요한 단계들을 밟아가 고객 신뢰를 얻으려 하고 있다는 점을 강조하고 글을 마무리했다.

    한편 가습기 살균제 피해자 유족과 환경단체 대표 등이 레킷벤키저 영국 본사에 항의하기 위해 4일 출국한다.

    환경보건시민센터 최예용 소장과 살균제 피해자 유족 등은 이날 출국해 영국 런던에서 열리는 옥시레킷벤키저 연례 주주총회장 등을 방문할 계획이다.

    이 자리에서 방문단은 가습기 살균제 피해 사실을 주주들에게 직접 알리고 본사 차원의 책임을 촉구할 예정이다. 또 옥시 본사에 항의 서한 등을 전달하고 살균제 피해에 대한 책임을 지지 않을 경우 국제 불매 운동을 벌이겠다고 경고할 계획이다.

    아래는 링크와 글의 전문이다.

    ☞ 옥시 본사 사과문 페이지 바로가기
    Oxy RB and Humidifier Sterilizers in Korea
    Oxy launched a Humidifier Sterilizer (HS) product in Korea in 1996. It was one of a number of manufacturers of HS products. In 2001 RB acquired Oxy to become Oxy RB. In 2011 the Korean Centre for Disease Control (KCDC) suggested a link between the HS product and lung injury at which point Oxy RB immediately and voluntarily withdrew the product from the market. Oxy RB have since participated in all investigations to fully understand the issue and bring resolution to the victims and their families.

    Oxy RB and RB have expressed our sincere apologies to all those victims of the HS tragedy in Korea and stated absolutely our determination to do the right thing for the victims and their families.

    We have accepted full responsibility for the role that this product played in these health issues, including deaths, in Korea and while we acknowledge that we cannot repair the harm that has been done, we have stated our continuing intention to do whatever we can to provide full resolution to these cases.

    We have announced today our intention to establish a Compensation Fund for those directly impacted, to be administered by independent experts, and a Humanitarian Fund for all others who believe they have been affected by the HS issue. RB continues to assist and support investigations into this issue.

    RB has made improvements to its safety teams and has introduced new processes which will signal any potential issue as soon as possible, so corrective action can be taken. We want to reassure consumers we have taken significant steps to ensure the safety of our products and to avoid any possibility of recurrence.

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